söndag 31 januari 2010

Veckans


Oj, här har vi minsann börjat spruta ut inlägg. Jag tänkte spara mitt tänkta lördagsinlägg till söndag eftersom den sluge räven Norddan postade hela fyra stycken igår och tog upp all plats. Sedan, till min skräckblandade förtjusning så har han stigit upp i ottan även idag och upplyst oss ytterligare. Men okej, om jag skyndar mig nu kanske jag får synas lite jag också!

Jag gör väl lite som jag brukar om det är okej med alla, fast med lite mindre tjafs ändå. Typ så här:

Veckans låt: The Radio Dept. - Heaven's on fire (Var lugna, det är inte en cover på en av KISS sämre låtar)
Veckans album: Sleep Party People - Sleep Party People
Veckans EP: MillionYoung - Be So True
Veckans video: Efterklang - Modern drift (mp3)
Veckans gratis: kompilationen Swedish Columbia: The First Two Years (2008, 2009) ("elektronisk musik med punk/DIY-själ")
Veckans upptäckt: den hajpade duon jj och deras nyläckta skiva jj nº 3 är inte så bra som den borde vara, tyvärr
Veckans dag: fredag

Något sådant.

1 kommentar: