lördag 16 januari 2010

Teddy Pendergrass R.I.P.



Jag följer tråkigt nog upp ett sorgligt inlägg med ett lika hemskt. Rhythm and blues- och soullegendaren från Philadelphia, Teddy Pendergrass, har gått bort efter att ha brottas mot cancer i flera år. Egentligen visste jag ingenting om Teddy P alias Teddy Bear innan han dog, vilket är väldigt trist inser jag nu efter ett par lyssningar på YouTube. Men så är det att vara född på sent åttiotal, vi kan Aqua, Eminem och High School Musical istället. Och YouTube

Det var faktiskt först när Teddys dödsbud överskuggade Jay Reatards - på Twitter - som jag ens tänkte att jag kanske borde googla honom. Och ja, det borde man ju gjort för längesedan. Vad jag egentligen vill komma fram till här är att alla som är uppväxta med allt annat än Aqua, Eminem och High School Musical och YouTube och Twitter måste lära ynglingar som mig att uppskatta fenomenala artister från förr. Det görs liksom inte sådana här legender längre. Ta ert ansvar ffs

PS. En spellista med legender som fortfarande lever kanske skulle vara på sin plats (jag tänker t.ex. Giorgio Moroder), men det överlåts till di gamle och lärde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar