lördag 30 januari 2010

Film från andra våningen



Ja, jag har officiellt förlorat vettet. Fyra inlägg på en natt kan knappast vara något sundhetstecken i alla fall. Speciellt inte en fredagsnatt. Men någon gång måste vi faktiskt komma ikapp med det visuella till våra spellistor, så varför inte skriva när man för en gångs skull är vaken.

Det här med att bete sig galet leder mig i alla fall osökt in på mansvåld och vidare till en tidig spellista vi gjorde här på Gorillazine, en lista vi döpte till "Sånger från andra våningen". En lista som tog upp missförhållanden mellan nära och kära och jag vill minnas att jag redan då ville ha med den här låten. Tack och lov blev det inte så och vi får istället både se och höra Ruth Brown i all sin prakt i den här Youtubebonusen där hon, med den där helt makalösa rösten, vädjar till sin mor om hjälp med hennes no good-pojkvän.

Tamburinen. Ögonen. Rösten. Det kan inte bara vara jag som är helt tagen av det här framförandet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar