lördag 9 januari 2010

Best Coast


Det är egentligen dags att sammanfatta veckans nyheter, men året verkar fortfarande vara smått bakfullt (jag börjar för många inlägg med en ursäkt. Det ber jag om ursäkt för), och det har egentligen inte hänt så himla mycket (som är signifikant) att jag tänker ge mig på mer än en sak, och det är att Gorillazine finns på Twitter!

Nä, det var inte just det jag skulle ta upp, men följ oss där i alla fall för massor av tokigheter. Kanske blir det lite mera sex?

Det jag vill ta upp är egentligen ingen nyhet i sig. Jag vill bara presentera Bethany Cosentino a.k.a. Best Coast, som slog igenom i bloggvärlden förra året med sin släpande och skräniga poprock och som jag har fattat tycke för först på senare tid. Hon startade som många andra i sitt sovrum, sen blev hon upptäckt av någon blogg blablabla och det är väl där vi står idag. Och just det, hon har samarbetat med Nike Women (man kan ladda ner en bra låt där under en kort tid så pass på) också, vilket ju verkar helkonstigt. Inte riktigt vad man tänker att Nike står för. Inte riktigt vad man tänker att släpande och skränig poprock står för heller. Frågan är ju vem man ska kolla snett på, Best Coast eller Nike? Fast skitsamma, jag gillar släpskränet. Ta en mp3: Best Coast - Up All Night

Samtidigt i en annan del av internet, nämligen Myspace: Vampire Weekend streamar hela sitt nya album Contra där. Jag är väldigt tveksam. Ska ni hänga på Myspace så bör ni nog istället gå in på mancungrabbarna Delphics sida och lyssna på delar ur deras coola debutalbum Acolyte. Mycket bättre. Kanske är ute och cyklar men jag säger det ändå: det låter lite som New Order fast på 10-talet. Fasen, ta en mp3 till och döm själva: Delphic - Counterpoint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar