onsdag 20 januari 2010

Göteborgsakustik


Alla gillar väl José Gonzalez, och alla gillar väl Göteborg. Nåväl - glöm det sista kanske. Men om det första i alla fall stämmer så har jag ett guldkorn till er alla. José Gonzalez är inte bara en framgångsrik soloartist utan han är också del av trion Junip från just Göteborg.

Förutom José så utgörs Junip också av Elias Araya och Tobias Winterkorn. Skillnaderna mellan Josés musik och Junips är krasst sagt att det här är lite hårdare och/eller lite smutsigare. Vissa spår är till och med helt instrumentala, som den jag länkar till nedan till exempel, Azaleadalen. Jag är ingen expert på varken Göteborg eller konstiga namn så jag fick googla mig till att Azaleadalen är en del av en botanisk trädgård. Och tänk dig själv att du är tvingad att gå runt och lukta på blommor en småregnig förmiddag i Göteborg, då är det här utan tvekan det bästa botemedlet

Junip - Azaleadalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar