lördag 30 januari 2010

Så går det



Jag vet inte riktigt var jag ska börja när det kommer till den här låten. Den är bara så fruktansvärt bra. Jag kan nästan sträcka mig till att använda Virtanens favoritord "magisk" för att beskriva hur mycket jag tycker om den. Längden, texten och inte minst produktionen är bara helt perfekt. Och när vi ändå talar om kritiker så måste jag tillstå att Andres Lokko aldrig sett bättre ut än han gör i den här videon, iklädd grön kostym och med basgitarr på magen. Även om jag vet att det egentligen är Nick Lowe och alls ingen annan, är det roligt att föreställa sig. De är ju faktiskt (nåja) lika som bär.

Nick Lowe, som fyllde 60 förra året, är fortfarande aktiv som musiker och släppte så sent som 2007 albumet "At My Age". Hur det låter vet jag faktiskt inte, men förutsett att Lowe fortsatt i samma riktning som tidigare albumsläpp på 90- och 00-talet, låter det knappast någonting likt första albumet (där man bland annat kan finna den här låten) "Jesus Of Cool" från 1978. Och tur är kanske det.

I videon syns även Dave Edmunds (gitarr), Billy Bremner (gitarr) och Terry Williams (trummor) - alla ifrån supergruppen Rockpile där också Nick Lowe var medverkande. Förutom att varit en betydande del av Rockpile har Lowe genom åren gjort allt från att producera The Damned och Elvis Costello, till att ha spelat och turnerat tillsammans med Johnny Cash och Ry Cooder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar