lördag 30 januari 2010

Det ska vara popmusik med muskler!


Tänkte göra en massiv serie inlägg på raken nu så håll i er. Eller ja, typ tre stycken åtminstone.

Anyhoo, det är spellistedags för ungefär fem dagar sedan och jag gör det lätt för mig genom att bara slänga ihop några lättlyssnade powerpoplåtar till en lista utan inbördes ordning. Eftersom powerpop är en av mina absoluta favoritgenrer så vill jag inte förstöra den med att älta fakta och statistik. Ni som vill veta mer kan läsa vidare på Wikipedia istället. Och, med tanke på mitt intresse för nämnda genre så bör det inte förvåna någon om det kommer en volym två, tre och kanske även en fyra så småningom. Men en sak i taget. Här är i alla fall numero uno:

v. 04/2010 - Power Pop


Har man glömt att lyssna igenom tidigare listor den här månaden så är det hög tid att göra så nu:

v. 01/2010 - Death of a Ladies' Man
v. 02/2010 - Tillbaka till framtiden
v. 03/2010 - Va, lever han än?

P.S. Är man något sånär uppmärksam när man skummar igenom den här texten (eller märker att Gorillazinelistorna ändrat utseende i Spotify) ser man att vi ändrat formatet något på spellistorna, genom att lägga till årtalet efter veckotalet. Inget att skruva upp sig för, vi tar bara försiktighetsåtgärder inför en eventuell bugg som skulle kunna ske ungefär vecka 40 det här året. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar