lördag 12 december 2009

Veckans viktigaste musiknyheter



"Vafalls, det där är ju inte YouTube!" tänker gubbarna nu och sätter sin Zoegas i vrångstrupen. Nej, jag tänkte vi skulle pröva lite nytt. Vimeo känns fräscht och högkvalitativt. Precis som låten vi hör, där Feist gör en cover på Skip Spence 40 år gamla låt Weighted Down för Becks skojiga projekt Record Club. Så gammalt, men ändå så nytt. Sånt gillar vi!

Om vi fortsätter på temat "gammalt blir nytt" så kan jag även meddela att Kasabian tänker göra en platta som låter som Dark Side of the Moon. Vad tror ni om det? Hiss eller diss, flipp eller flopp, bra eller anus och så vidare?

För övrigt i korthet: jag gillar faktiskt Joel Alme i allmänhet och hans nya singel You Will Only Get It Once i synnerhet. Jag gillar också Massive Attacks nya konstporr-video. Jag längtar efter 2010 för då släpps ny skiva från The Avalanches men även från väldigt många andra bra artister/band såsom Hot Chip, Yeasayer, MGMT, LCD Soundsystem, Spoon, Vampire Weekend och The National för att nämna några. Och så Massive Attack förstås. Fast mest längtar jag nog efter The Avalanches. Lyssna och/eller ladda ner den 23 minuter långa teasern Brains så förstår ni säkert varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar