fredag 11 december 2009

Det går inte så bra nu



Idag ska, enligt nya schemat, vara min dag för reflektion. Eller för att skriva något roligt, spännande eller bara någonting med en gnutta substans. Till exempel skulle jag kunna berätta en crazy historia om hur jag knäckte en anrik Gearfest-klenod i tre delar förra veckan. Eller mina funderingar över om alternativmusiken flyttat in i tv-soffan och blivit folklig. Eller bara räkna ner inför Idolfinalen ikväll. Kanske sätta lite plus och minus på de två finalisterna, som en kvällstidningsjournalist skulle ha gjort.

Men det kommer jag inte göra. Inte idag. På grund av saker som jag heller inte tänker skriva om har jag tappat lusten. Kanske kommer den tillbaka, kanske inte, men just nu vill jag bara lyssna på Jason Molina och hålla käft.

P.S. Om någon vill fylla mig med lust på flaska går det utmärkt att knacka mig på axeln när Those Dancing Days spelar på Debaser Medis ikväll (gratis inträde innan 22:00). D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar