lördag 5 december 2009

Veckans musiknyheter


Då har det blivit lördag och dags för mig att sammanfatta veckans musiknyheter. Jag är lite sen, det medges, men klockan visar i skrivande stund 23:56 och lördagar fortsätter väl åtminstone till klockan två, eller vad säger ni party people?

Detta är ju en ny företeelse på Gorillazine så om någon någonstans har några synpunkter på hur jag ska lägga upp det hela, kommentera mera! Jag tänkte i alla fall rabbla upp musiknyheter i min personliga viktighetsordning. Vi börjar med videon som visar Dust Bunnies cover på Bobby Darins låt "Dream Lover". I den har man samplat Jesus and Mary Chain, The Paris Sisters och Kenneth Anger, och det ska vara någon slags hyllning till den sistnämnde. Mer än så vet jag egentligen inte, men riktigt gött är det ju hur som helst.

Next in line finner vi indiepop! Här i form av svenskarna Shout Out Louds, som i dagarna släppte ny video och mp3 till låten "Walls". Gå in på deras hemsida och kolla det ut! Mp3:an är gratis.

På tredje plats i mitt nyhetsflöde har vi julen. Det är tydligen redan dags för artister att börja släppa jullåtar och till min stora förvåning så gillar jag det jag hittills hört (julkrafs är annars inte min grej. Verkligen inte alls). The Killers har släppt en video (med Luke Perry av alla människor i spetsen) som är hälften jullåt och hälften välgörenhetslåt för aidsforskning, Microfilm släppte en jullåt från ifjol på nytt och bjuder på den här, och sist men inte minst så har Sofia Talvik gjort en riktigt hyfsad snö-låt med en massa musiklärare som också den kan laddas ner gratis (här). Bra julsaker över lag lite överallt, men då har jag ännu inte hört Lady Gagas bidrag "Christmas Tree".

Det sista jag tänkte göra är att bjuda på en remix av Strange Maps på The Bear Quartets härliga låt "Carry Your Weight". Bara så där, ni har den här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar