lördag 13 februari 2010

Veckornas



Tiden kan gå fort, trots att man har tråkigt. Med andra ord, börja aldrig studera på högskola, man blir bara trött, grining och full. Riktigt full. Men jag vaknade idag, trots bakfylla, upp med ett leende. Jag skulle äntligen få lite tid över till Gorillazine (det lät löjligt, men det är sant). Jag tänkte först och längst fram börja med en liten återkoppling till mitt allra första inlägg, det om Beach House och hajp och allt det där. Den som är med i pop-svängen har nog märkt att hajpen inte stannat av, snarare tvärtom. Och jag måste nog slå ett slag för skivan Teen Dream. Den finns på Spotify. Närmast perfekt pop, kort och gott. Dom är rätt jäkla coola, kolla bara videon.

I övrigt då? Jo, vi kan ju börja med Familjen som snart kommer bjuda på skånsk elektronisk pop(?) igen! Ny singel i mars och förhoppningsvis nytt album i april. Där har vi soundtracket till våren! Värm upp med en förvånansvärt fullpackad Familjen-katalog på, just det, Spotify.

Sedan, längst bak men inte minst, så bjuder Green Owl Records på The Very Bests cover/remix på Yeasayers dunderhit Ambling Alp. Helt galet bra, mycket tack vare Esau Mwamwaya vars sång får vem som helst att glömma det faktum att Ambling Alp redan remixats av alltför många. Ladda ner här. Afrika är det nya, kom ihåg det, alla hajp-junkies där ute.

PS. På tal om hajp. Robyn har tillsammans med Diplo börjat pilla på grejer i studion, och ett mycket lovande smakprov har ni här.

Nu ska jag duscha och sedan gå och lägga mig igen. Fred ut/Er tillgivne hajp-junkie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar