lördag 10 oktober 2009

Juice till frukost



Efter att ha spenderat en hel morgon i Italodiscons tecken känner jag mig manad att visa upp mitt bästa fynd: ett klipp med den förtjusande Isadora Juice från programmet Lena Maria Show som sändes från Malmö 1980-81.

Om den italienska discodagsländan Isadora Juice (vilket enormt gladporrigt namn förresten) finns inte mycket information att tillgå överhuvudtaget så jag nöjer mig med att konstatera att hon är duktig på att mima. Om Lena Maria Show däremot kan berättas att det leddes av Lena-Maria Gårdenäs-Lawton, sångerska i Jerry Williams kompband Roadwork och en av huvudrollsinnehavarna i filmen Repmånad. Förutom att husera obskyra Italo-akter så hade showen även uppträdanden från dåtida storheter som Eddie Meduza, Robert Palmer och Kim Wilde. Just Eddie Meduzas framträdande av "Hakan" är i en klass för sig, iklädd en mask som borde göra självaste Gerard Depardieu avundsjuk sjunger han om hur han, med hjälp av hakan håller gården ren. Allt ackompanjerat till riktigt trött gubbrock. Högst sevärt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar