torsdag 8 april 2010

Tack för allt kompis! *glömmer dig aldrig*


Idag har det gått fyra dagar. Fyra dagar utan peka-och-klickaspel, fyra dagar utan Spotify i lurarna på tunnelbanan, fyra dagar utan SL och SVTPlay och öööh aktiekoll och andra ovärderliga appar, fyra dagar av att inte vara konstant uppkopplad. Och det enda jag kan säga är, fan vad jag saknar dig Iphone. Du var så fin. Och svart. Och bara min. Nu är du någon annans och kvar står jag med två års dyrt abonnemang att betala, men utan något att ta på. Det känns liksom bara så.. tomt.

Jag borde ha försäkrat dig. Jag borde inte ha tagit dig för given. Men naiv som jag är trodde jag aldrig att någon skulle stjäla dig ifrån mig. Du var ju liksom.. min. Jag borde ha förstått att andra tittade på dig, att de bara väntade på att ta dig ur mina händer. Men nu är det för sent. Allt är för sent.

Och såhär i efterhand är jag arg. Sjukt arg. Och när jag är arg vill jag lyssna på arg musik. Eller det vill jag annars också, men extra speciellt jättemycket när jag är arg. Så därför blir det en arg spellista den här veckan. Lite smyg-hc och lite punk och lite noiserock för mig att tjura till.

v. 14/2010 - Iphone, kom tillbaks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar