lördag 3 april 2010

It's a family affair


Veckans spellista är av olika oerhört ointressanta anledningar oerhört familjär, och i egenskap av den eminenta titeln Lil' Bro föll det sig naturligt att jag skulle ta mig an temat som vi valt, nämligen syskon. Det finns en hel drös med legendariska band där syskonpar har varit centrala delar i skapandet av hit efter hit efter hit. Det saknas således en hel drös i spellistan som ju bara ska innehålla tio låtar, men ibland måste man prioritera lite, även om valen grundar sig på något slags partiskt lotteri. Sedan hade jag hemskt gärna velat se Cowboy Junkies - Hollow as a Bone på listan, men den finns bisarrt nog inte på Spotify, så därför bjussar jag på den som mp3. Fast listan är bra ändå alltså, jag svär på min familj.

v. 13/2010 - Syskonkärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar