lördag 20 mars 2010

Man får nöja sig


"Man vill resa ut och göra slut på allt det gamla. Det får gärna ramla ihop bakom mig."
Så sjunger Robert Broberg i "Att Ha Det Taskigt Med Sig Själv I Paris" och jag känner mig mer än bara en gnutta träffad. Mina planer på att sno en bil och tokköra hela vägen till någon ö i Söderhavet har aldrig känts mer lockande. Fuck you handla mat och ställa klockan, jag vill inte vara med längre!

Och där, på den där ön finns det endast okomplicerade kvinnor, man äter chips till frukost och kan ändå tvätta kläder på magen. Att jag ska sitta i en studio och göra musik snarare än ha en stabil inkomst är högsta prioritet för alla invånare och vi firar Oktoberfest varje kväll i veckan.

Typ så är det nog i Söderhavet. Det tror jag bestämt. Ja, det verkar rimligt. Ni kanske har förstått vid det här laget att jag inget viktigt har att säga, jag försöker blott ta fokus från min spellista. För den är pinsamt ogenomarbetad, utan varken tanke eller röd tråd att finna. Eller mjo, det finns ett mycket simpelt tema - nämligen låtar som lilla jag har lyssnat mest på senaste veckan - men det är ju ingen tematik att hänga i granen egentligen (även om låtarna är bra). Så, istället tycker jag vi tittar på det hela som ett bevis för hur extremt eklektisk min musiksmak är.

v. 11/2010 - Norddan Fox: The Ecleftic

Ace har säkerligen en mycket mer genomtänkt Chilton-lista på lut men i väntan på den får vi alla bara bita ihop och nöja oss. Vi får nöja oss, ok!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar